Eling’s hage og hobbyblogg

Lappeteknikk og hagesyslar

Vennskapsteppe på vent

 

Sånn ser mitt bidrag til vennskapsteppet ut. Nokre av dei som har sydd lappar har ferdigsydde navnelappar som dei har sendt med, og nokre har sydd navnelapp for hand. Eg hadde lyst å ha navnet på alle deltakarane på teppet, og syntest det var dumt å skjule navna på baksida. Difor valde eg å lage navnelappar til dei som mangla, og sydde dei litt sånn på kryss og tvers på min lappe.

Her heng alle lappane på veggen på hobbyrommet. Eg har ikkje nok stoff til å lage mellomverk på dei, så eg må nok ut på shopping. Problemet er at eg ikkje klarar å bestemme meg for korleis eg vil at mellomverket skal være. Tenkte først på å ha eit lyst stoff, men det er mulig at lappane kjem betre til sin rett om eg har litt meir farge. Mulig det blir rosa…..eller kanskje grønt…..eller….

september 21, 2008 - Posted by | Lappeteknikk, Vennskapsteppe

8 kommentarar »

  1. Hmmmm – vanskelig å legge inn kommentar her gitt…
    kanskje den kjeme monge gonga til slutt…

    Kjemepflott lappar til teppe 🙂
    Artig med lappetknikk.
    Hm… kanskje ein mørk grøn hadde vore fint som mellomverk.
    Litt vanskelig den. Ellers va han ikkje so dum veggen din heller – fargen altså 😉
    No har eg også fått meg hobbyblogg:
    http://mariann08hobbyblogg.blogspot.com/

    Eg har også linka den frå hagebloggen 🙂

    Kommentar av Mariann S | september 21, 2008 | Svar

  2. synes lappeteknikk gjør så fine tepper!
    Kommer aldri til å få til noe sånn selv, men tro meg, det gjør ikke beundringen mindre: tvert imot:-D

    Kommentar av sipusa | september 21, 2008 | Svar

  3. Ja, jeg stemmer på veggfargen 🙂 Fra lillebildet på skjermen så trodde jeg du hadde montert teppet med den fargen og det var faktisk kjepestilig 🙂

    Kommentar av Mokki | september 22, 2008 | Svar

  4. Så lekkert! Det er en av de tingene jeg gjerne skulle ha vært flink i, nemlig å sy 😉

    Kommentar av Elisabeth | september 22, 2008 | Svar

  5. Moro å se at det er flere hagegale med hobbyblogg. Jeg har også fått en, men den er nokså ny og inneholde lite ennå. Det kommer nok noe quilting der etter hvert. Min hobbyblogg
    http://maritsmaskerader.blogspot.com/

    Kommentar av Marit alias Juni | september 22, 2008 | Svar

  6. Så kjekt å se, gleder meg til å se hva du har velger. Kanskje du kan prøve forskjellige farger mellom, og ta bilde av det før du syr. Da får du som oftes en formening om hva som ikke går ihvertfall.

    Håper flere tepper begynner å ta form snart, det er så kjekt å se hvordan lappene går i hop.

    Kommentar av Rita R | september 22, 2008 | Svar

  7. Eh.. veggen er knallraud, ikkje akkurat det eg hadde tenkt til teppet. Teppet skulle liksom være i litt sarte, romantiske fargar….skal liksom passe til resten av huset. No vart eg litt i stuss her….;)

    Får sjå i kveld om eg rekk å surfe etter passande stoff.

    Kommentar av eling | september 22, 2008 | Svar

  8. Eg har kika litt på teppet ditt igjen.
    Kanskje ein dus grå-grøn, ala den i venstre hjørne oppe hadde passa.
    Eller den grønfargen i høgre hjørne nede, litt lysare men i den tonen.

    Kommentar av Mariann S | september 24, 2008 | Svar


Legg att eit svar

